Rekrutacja: tel. +48 22 129 17 80, +48 608-670-533, Zapisz się online!
PKiN, VIII piętro, pokój 803A
Studia: podyplomowe
Tryb: niestacjonarne
Czas trwania studiów: 3 semestry
Język wykładowy: język polski
STUDIA PODYPLOMOWE: Nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego (Glottodydaktyka polonistyczna)
Nauczanie języka polskiego jako obcego to coraz bardziej atrakcyjna działalność zawodowa zapewniająca pewną i rozwojową pracę. Wzrastająca liczba osób uczących się polszczyzny jako języka obcego i drugiego sprawia, iż wykwalifikowani specjaliści w zakresie nauczania naszego języka cudzoziemców i osób z doświadczeniem migracji są obecnie szczególnie poszukiwani na edukacyjnym rynku pracy. Uzyskanie dobrego wykształcenia nauczycielskiego i lektorskiego tożsame jest z otwarciem na różnorodność współczesnego świata oraz pasją jego odkrywania. W pracy z osobami reprezentującymi różne kultury szczególnie ceniona jest wrażliwość oraz kompetencje międzykulturowe i psychospołeczne. Współcześni nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego i drugiego to osoby rozwijające się przez całe życie i motywujące innych do pracy nad sobą. Nasze studia podyplomowe przygotowują do podjęcia tych wyzwań.
Program studiów obejmuje 210 godzin zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie interaktywnych wykładów, seminariów, warsztatów dydaktyczno-metodycznych, ćwiczeń, konwersatoriów i projektów oraz 20 godzin praktyk pedagogicznych. Oferuje przygotowanie do nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, od poziomu przedszkola do akademickiego kształcenia językowego i nauczania dorosłych w kraju i za granicą.
Decydując się na studiów podyplomowych z zakresu glottodydaktyki polonistycznej uzyskasz uprawnienia do nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego na wszystkich etapach edukacyjnych. Dowiesz się, jakich metod i technik pracy używać, by wspierać efektywny rozwój językowy swoich uczniów i studentów. Odkryjesz tajniki motywowania innych oraz zdobędziesz wiedzę w zakresie psychologii i pedagogiki, która pozwoli Ci podejść do swoich uczniów w sposób nader „ludzki”.
W trakcie dwusemestralnych studiów poznasz najnowsze trendy w uczeniu się i nauczaniu języków obcych i języka polskiego jako obcego i drugiego.
Nasz program studiów został stworzony przez kluczowych specjalistów, dydaktyków, praktyków, autorów programów nauczania i podręczników oraz doświadczonych nauczycieli i lektorów języka polskiego jako obcego i drugiego w Polsce i za granicą. Nasze studia mają charakter wybitnie praktyczny i dobrze przygotowują do podjęcia pracy w charakterze nauczyciela i lektora języka polskiego jako obcego i drugiego.
WYMAGANIA WSTĘPNE
Ukończone studia wyższe w zakresie filologii polskiej, neofilologii lub lingwistyki stosowanej ze specjalizacją nauczycielską. Kwalifikacje zgodne z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
KARIERA PO STUDIACH
Jako absolwent tego kierunku zyskasz kompetencje do:
· skutecznego i sprawnego nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego w kraju i za granicą, na wszystkich etapach edukacyjnych, także w prywatnych szkołach językowych oferujących nauczanie dzieci, młodzieży i dorosłych;
· nowoczesnego nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego na wszystkich poziomach zaawansowania językowego;
· wdrażania najnowszych trendów w uczeniu się i w nauczaniu języków obcych;
· podjęcia pracy w Polsce i w świecie.
MOŻLIWOŚCI PRACY
· nauczyciel języka polskiego jako drugiego w przedszkolach, szkołach podstawowych, szkołach ponadpodstawowych w polskim systemie edukacyjnym;
· nauczyciel języka polskiego jako obcego na szkołach językowych w Polsce i za granicą;
· nauczyciel języka polskiego jako odziedziczonego w środowiskach polonijnych za granicą;
· lektor języka polskiego jako obcego na uczelniach zagranicznych;
· egzaminator w systemie certyfikacji języka polskiego jako obcego i drugiego;
· metodyk w zakresie języka polskiego jako obcego i drugiego w Polsce i za granicą;
· animator rozwoju językowego w placówkach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.
PLAN STUDIÓW
STRUKTURA PROGRAMU
Nazwa przedmiotu |
Liczba punktów ECTS |
Liczba godzin zajęć organizowanych przez uczelnię |
Indywidualna wkład pracy studenta w liczbie godzin |
Całkowita liczba godzin pracy studenta |
Forma zaliczenia przedmiotu (Egzamin, zaliczenie na ocenę, zaliczenie, projekt) |
SEMESTR PIERWSZY |
|||||
Psycho- i neurolingwistyczne uwarunkowania kształcenia językowego WYKŁAD |
1 |
10 |
15 |
25 |
ZO |
Wybrane zagadnienia psychologii uczenia się i psychologii międzykulturowej WYKŁAD |
1 |
10 |
15 |
25 |
ZO |
Współczesne koncepcje pedagogiki ogólnej i pedagogiki językowej WYKŁAD |
1 |
10 |
15 |
25 |
ZO |
Wprowadzenie do glottodydaktyki polonistycznej WYKŁAD |
1 |
10 |
15 |
25 |
E |
Podstawy gramatyki funkcjonalnej i pedagogicznej języka polskiego jako obcego WYKŁAD + ĆWICZENIA |
2 |
10+10 |
30 |
50 |
E |
Socjologiczne i psychologiczne uwarunkowania procesów migracji KONWERSATORIUM |
2 |
10+10 |
30 |
50 |
Z |
Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego WYKŁAD + WARSZTATY |
4 |
10+30 |
60 |
100 |
E |
SEMESTR DRUGI |
|||||
Rozwijanie wielojęzyczne i międzykulturowe z metodyką WYKŁAD + KONWERSATORIUM |
1 |
4+6 |
15 |
25 |
ZO |
Kreatywne planowanie zajęć językowych i kulturowych z mikronauczaniem i ewaluacją WYKŁAD + KONWERSATORIUM |
2 |
10+10 |
30 |
50 |
P |
Koncepcje i techniki wczesnego nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego WARSZTATY |
1 |
10 |
15 |
25 |
P |
Koncepcje i techniki nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego do celów zawodowych WARSZTATY |
1 |
10 |
15 |
25 |
P |
Warsztat i kompetencje nauczyciela i lektora języka polskiego jako obcego i drugiego WYKŁAD + KONWERSATORIUM |
1 |
4+6 |
15 |
25 |
Z |
Intermedialne nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego obcych WARSZTATY |
1 |
10 |
15 |
25 |
P |
Trening umiejętności psychospołecznych i międzykulturowych WARSZTATY |
1 |
10 |
15 |
25 |
Z |
Ukryte konteksty nauczania KONWERSATORIUM |
1 |
10 |
15 |
25 |
P |
Studia przypadków i dydaktyczny projekt empiryczny SEMINARIUM |
6 |
10 |
140 |
150 |
P |
Praktyki dydaktyczne (obserwacja i prowadzenie zajęć) PRAKTYKI |
4 |
20 |
80 |
100 |
Z |
RAZEM. 26. 210+20
Dział Rekrutacji:
tel. +48 22 656 62 56
PKiN, VIII piętro, pok. 803A
rekrutacja@wszechnicapolska.edu.pl
Wszechnica Polska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie kształci od 2001 roku m.in. na kierunkach: filologia angielska, a filologia hiszpańska, pedagogika, finanse i rachunkowość i wiele innych. Studia licencjackie i magisterskie.
Wszechnica Polska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie, Pałac Kultury i Nauki, VIII piętro, Pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa
Copyright 2022 · Designed by: PHD Studio Lab
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Back to top